vrijdag 6 augustus 2010

Dag 1 : 4 augustus 2010 Düsseldorf Airport

Vandaag was het dan eindelijk zover. De koffers gepakt, alles zevenentwintig keer gedubbelchecked en toen konden we de sleutel in het slot draaien voor onze trip naar de US of A!
Opa en oma kwamen ons ophalen om ons naar het vliegveld in Düsseldorf te brengen. Ik had een hotel geboekt, pal naast het vliegveld, zodat we de volgende morgen op tijd bij de incheckbalie zouden staan. Tegenwoordig kan je ook online inchecken en dat had ik thuis nog gedaan. Erg eenvoudig, je print zelfs je boarding passes al uit..
Al die moderne technieken maken mij toch altijd nog nerveus; zou ik het wel goed hebben gedaan en ben ik niets vergeten? Maar we zijn toch relaxt vertrokken.
Het hotel is het Maritim Hotel, een superdeluxe keten met de nodige bling bling. Om bij onze kamer te komen, moesten we met de lift naar de vierde verdieping. Alles is daar van glas dus met mijn hoogtevrees zat het gelijk weer snor. Licht misselijk hebben we de koffers gestald en eerst eens uitgebreid gecheckt wat er allemaal voor moois op de kamer te vinden was. Toen dit ging vervelen (tja, snobs...) zijn we te voet richting het vliegveld gegaan voor een hapje en een drankje. Dit werd uiteraard McDonalds, Mathijs zijn favoriete hamburger is een cheeseburger. Later zijn we nog gaan vliegtuigspotten op het observatiedeck maar omdat het ging regenen, hebben we de Starbucks opgezocht. Na zoveel culinair genot werd het de hoogste tijd om terug te gaan naar het hotel voor onze broodnodige nachtrust.
En toen...konden we allebei NIET slapen! De hele nacht liggen woelen en draaien tot ik alle calorieën van de Mc weer weggetraind had en toen liep de wekker af. Nou ja, wekker - ik had zo'n geautomatiseerde wake-up call. "Es ist halb sechs, bitte AUFSTEHEN". Het is wat met dat Duits, op de een of andere manier klinkt het wat commando-achtig. Het werkte in ieder geval op mijn lachspieren dus we begonnen onze reis zonnig. Lees gauw verder bij dag 2, de vliegreis!
 

 

 
Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Dus jullie dag was in feite nog veel langer door de ontbrekende nachtrust - maar dat maakt de adrenaline van nu gaat het gebeuren weer goed denk ik!
    Ik heb even zitten mijmeren: toen Esther een teenager was en niet uit bed te krijgen 's ochtends - hadf ik gewoon in het duits moeten commanderern!?!
    Ben heel benieuwd hoe het verder gaat...
    liefs van Oma Roodkapje

    BeantwoordenVerwijderen