dinsdag 24 augustus 2010

Dag 21: 24 augustus 2010 Atlanta

Vanochtend ging het gelukkig weer goed met Mathijs. Na het ontbijt zijn we te voet naar MARTA gelopen, dat was achteraf helemaal niet zo ver (hadden we gisteren op de terugweg ook gedaan omdat ik niet op een shuttle wilde wachten - er hangt toch wel wat dubieus volk rond zo nu en dan en ik loop liever door dan telkens aangesproken te worden).
Ons doel was de Inside CNN tour in het CNN gebouw. Alleen al het gebouw vond ik erg indrukwekkend en bijzonder om te zien. CNN is zo'n begrip, iedereen kent de zender en ik kijk het ook regelmatig in Nederland. We waren precies op tijd voor de volgende rondleiding, die begon met een roltrap die maar liefst acht verdiepingen lang was. Maar vandaag ging het goed en had ik er niet zo'n last van dat het hoog was. We hadden een hele leuke gids die alles goed uitlegde en Mathijs en ik vonden het zeer interessant om een kijkje achter de schermen te krijgen. Er stond heel veel beveiliging, bij elke ruimte die we verlieten werd de deur opengedaan door een politieman/vrouw en we werden ook begeleid zodat niemand afdwaalde. Tijdens de tour zagen we ook een live-uitzending met Tony Harris.. (dat moet ik even terugzoeken, hoe hij precies heette) - in ieder geval een CNN celebrity anchor man. We gingen ook nog op de foto, de enigste foto die ik tijdens ons verblijf in de US ook daadwerkelijk gekocht heb - Mathijs en ik staan erop als nieuwslezers, heel grappig. Zodra ik thuis ben, scan ik hem en zet hem bij dit blog.
Na de rondleiding hebben we nog geluncht in het CNN gebouw en zijn daarna op weg gegaan naar de Atlanta Zoo. We moesten met de bus, die stond al op ons te wachten bij Five Points, het knooppunt van de treinen die west, zuid, noord en oost gaan. In de dierentuin was het behoorlijk warm maar we hebben toch alle dieren gezien en zelfs nog het voeren van de gorilla's meegemaakt. De dieren hadden hele mooie verblijven, het park was ingedeeld in werelddelen. Er was ook nog een reptielenhuis met slangen, schildpadden en kikkers. Hier hebben we een hele tijd zitten kijken, we zagen zelfs een paar exemplaren die we in de Okefenokee Swamp hadden geaaid.
Op de terugweg stond de bus weer te wachten (we hadden echt geluk) en we waren binnen mum van tijd weer terug in het hotel. Genoeg tijd om voor het eten nog een uurtje te zwemmen in de pool. We raakten aan de praat met Jeff en Craig, twee business mannen die in de computers zaten. Ze kwamen uit Charlotte North Carolina, ze hadden een eigen bedrijf. Craig was getrouwd, begreep ik en Jeff had naar mijn gevoel een vriend (hij had een hele typische manier van praten, ik vond het heel onderhoudend en heb echt gelachen om al zijn verhalen). Na afscheid genomen te hebben, zijn we ons gaan omkleden om naar de plaatselijke Chick-Fill-A te gaan. Helaas was deze dicht, ongelooflijk voor Amerikaanse begrippen want hij sloot al om 5 p.m. Toevallig kwam er net een vrouw aan die in de bridal shop next door werkte en zij attendeerde ons op een Mexicaan om de hoek. We hebben nog even zitten praten over Bridezilla's, volgens de vrouw waren bruidsmeisjes vaak de vervelendste klanten...Ze hoopte dat ik nog eens in haar winkel kwam, wie weet, dat zou nog eens wat zijn.
De Mexicaan was een hip trendy restaurant, heel vrolijk ingericht met bijbehorende muziek. Mathijs had Taquitos (soort Mexicaanse loempiaatjes) en ik een dikke Burrito. Echt heel lekker en ook gezellig zitten. Een geslaagde dag die we afgesloten hebben met een uurtje CNN kijken (what else). Morgen is onze laatste volle dag in Amerika, het zal wel afkicken worden als we weer in Nederland zijn.

1 opmerking:

  1. Heej leuke luitjes, het einde nadert en wat een reis hebben jullie gemaakt. Indrukwekkend hoor. Ik hoop dat jullie een goede terugreis hebben en dan kunnen we in Nederland ovolueren!

    Groetjes, MC

    BeantwoordenVerwijderen