zaterdag 14 augustus 2010

Dag 11: zaterdag 14 augustus 2010 Animal Kingdom

Vanochtend al om zes uur opgestaan om tijdig klaar te staan voor de shuttle naar Disney. Bij dit hotel hebben we geen ontbijt maar niet getreurd, aan de achterkant ligt een Denny's!! Dus daar zaten we al om 07.00 u aan de pannenkoeken en eieren, om een goede bodem te creeëren voor onze Disney experience.
Om 8 uur werden we opgehaald voor de rit naar het park. Onze chauffeur was een Indiër die veel te hard reed met zijn verlengde Cadillac - niet echt een verantwoord ritje, vonden ook onze medereizigers. Bij Epcot werden we afgezet en daar zouden we 's avonds ook weer opgehaald worden. Om in Animal Kingdom te komen, moesten we een bus nemen. Het was allemaal wel netjes en goed geregeld in de parken. Heel duidelijk waar je moest zijn en je hoefde ook niet lang op vervoer te wachten. Al is elke minuut in de brandende zon er één te lang!
In Animal Kingdom hebben we zowat alles gedaan wat er maar te doen was. Ik ben zelfs in de Himalaya-Yeti-something-thrill-ride gegaan. Wel de hele rit zowat de ogen dicht van angst maar allez, ik heb het wel gedaan. De andere attracties vond ik wel erg leuk, vooral het 'raften', een wildwaterbaan. Het leek overigens niets op onze Nanthahala experience maar we werden wel goed nat. Heerlijk met dit warme weer!
Later voelde Mathijs zich niet zo lekker en zijn we bij de Eerste Hulp nog wat Tylenol (soort vloeibare paracetamol)voor hem gaan halen. We mochten uitrusten in de babycare, waar de airco aanstond en waar het heerlijk rustig was. Gelukkig hielp de Tylenol goed en knapte Mathijs weer op. De rest van de middag hebben we nog de parade gezien en zijn we nog in attracties gegaan, die we 's ochtends ook al eens gedaan hadden. Alleen die Yeti, dat hoefde voor mijn niet meer....
Op de terugweg heeft Mathijs nog een schattige knuffel gekocht (what else) en ik een T-shirt met een tijgerprint Mickey op de voorkant. Eenmaal terug bij Epcot begon het wachten op de shuttleservice en zeker een kwartier na de afgesproken tijd, kwam er dan eindelijk een busje. We moesten met vijftig man (nou ja, zo leek het) in zo'n klein minibusje en ik had de twijfelachtige eer dat ik voorin bij de chauffeur mocht. Mathijs zat helemaal achterin, op het laatste bankje tussen de deur en een paar andere toeristen ingeklemd..Ik vond het maar helemaal niets maar we hadden weinig keus, anders zouden we misschien nog langer moeten wachten in de hitte. De chauffeur reed iets minder hard dan zijn collega van die morgen maar hij zat constant te telefoneren - ik geloof dat hij wel drie verschillende mobieltjes op zak had. Echt iets voor mij, ik zat met gekromde tenen ernaast.
Terug bij het hotel zijn we naar de Pizza Hut gereden voor een Pepperoni Lover pizza. Het was een beetje een shabby tentje maar we hadden erge honger en de pizza smaakte heerlijk.
Terug in het hotel nog even een wasje gedraaid en lekker gedoucht. Morgen gaan we naar de Hollywood Studios!

1 opmerking:

  1. Zo, eindelijk tijd om op m'n gemak je verslag te lezen!

    Wat is Animal Kingdom een leuk park he! Expedition Everest (de Yeti) vind ik zo'n gave ride!
    Goed dat jullie bij de eerste hulp wat tylenol voor Mathijs hebben gehaald. Zo'n drukke dag in die hitte hakt er flink in, en gammel door een park banjeren is helemaal niks.
    Pizza Hut is één van mijn grote favorieten. De restaurants zijn soms idd een beetje shabby, maar wat hebben ze lekkere pizza's zeg!

    Vandaag naar de Studios, leuk!
    Als je nou geen zin hebt om van de shuttle van het hotel afhankelijk te zijn, dan kan je met je eigen auto naar Disney's Boardwalk Resort rijden. Hier kan je gratis parkeren! (je moet alleen je rijbewijs of paspoort laten zien en zeggen dat je de Boardwalk wilt bezichtigen, dan is het parkeren daar geen enkel probleem). Vanaf het Resort kan je gratis met een bootje naar de Studios en lopend (of met het andere bootje) naar Epcot. Ik vind het zelf altijd een leuk tochtje, en als je 's avonds uit het park komt is de Boardwalk super gezellig! Er zijn een aantal lekkere eettentjes, de Boardwalk is mooi verlicht en je kan er zelfs het vuurwerk van Epcot zien!
    Anyways, geniet ervan vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen