zondag 15 augustus 2010

Dag 12: 15 augustus 2010 Hollywood Studios

Vanochtend weer heerlijk ontbeten bij Denny's. Mathijs en ik hebben ons zitten vergapen aan twee cops die ook zaten te ontbijten - nou ja, ik gaapte het meeste.. We moesten wel lachen want ze hadden een laptop bij zich en we konden meekijken dat ze naar plaatjes van wapens keken. Later bedachten we dat het blogstukje van vandaag alleen over die agenten zou gaan en dat we op het laatst zouden schrijven 'oja, we zijn ook nog naar Disney geweest'.
Dit keer zijn we met de auto naar Disney gereden (dank Jenn voor de tips, helaas lees ik ze nu pas, nu we weer in het hotel zijn..maar ach, het parkeren was 14 dollar en dat had ik graag er voor over, het was nu veel relaxter omdat we helemaal niet op de tijd hebben gelet). We waren al om half 9 bij de Hollywood Studios en moesten dus nog een half uurtje wachten tot we naar binnen mochten. Maar toen kon het feest ook echt beginnen. De hoogtepunten van vandaag waren de Star Tours (3x in geweest, tja, dat krijg je met Starwars fans), de Tower of Terror en het allerleukste vonden we de Aerosmith Rollercoaster. Hier zijn we twee keer in geweest ondanks de lange wachttijden. Mathijs is echt een daredevil, ik zat 'm wel nog te knijpen maar de tweede keer durfde ik driekwart van de rit mijn ogen open te houden. Alleen bij de looping en kurkentrekker niet..
We hebben ook nog heel leuk geluncht bij Sci-Fi Diner, een soort drive-in bioscoop waar je in een autootje zat om te eten. Om ons heen stonden maar liefst 50 van die autootjes, het zag er superschattig uit. Het eten was wel OK, het was wat donker dus ik weet niet goed wat ik allemaal naar binnen heb gewerkt.
Mathijs en ik vonden de Studios superleuk. Ondanks de hitte hadden we de hele dag genoeg energie om van alles te doen en bekijken (teveel om op te noemen). We gingen pas om half 8 weg uit Disney. Onderweg terug naar het hotel hebben we nog even de McDonalds bezocht voor een vertrouwde cheeseburger en toen we daar naar buiten kwamen, was het donker. Dat herinnerde ik me ook nog van Florida, dat het zo snel donker wordt. Op de terugweg begon het flink te stortregenen, iets wat onze plannen voor de Congo River Minigolf ietwat in de war schopte. Maar we zijn niet van suiker en toen het wat minder hard regende, zijn we toch nog gaan golfen. Tussen de alligators! Het was een leuke baan, met 18 holes verdeeld over diverse hoogteniveaus, met ertussen watervallen en grotten. Een soort safari dus. Het was wel nog erg heet, we zweetten peentjes daar op de green maar we hebben de hele course uitgespeeld. Terug in het hotel was het de hoogste tijd voor een douche en even het blog bijwerken. Morgen gaan we naar St. Augustine!

3 opmerkingen:

  1. Oh jaaa, Rock 'n Rollercoaster is zooo gaaf! En dan keihard meezingen!
    Zo te lezen hebben jullie echt een heerlijke vakantie. Het plezier spat in ieder geval van het scherm!
    Vandaag naar St. Augustine, dat vind ik ook zo'n lief stadje! Als jullie het leuk vinden kan je hier ook een spokentocht maken. Vanuit Ripley's Believe It Or Not gaat er 's avonds een spooktreintje die je langs een aantal historische plekjes rijdt. Je krijgt een wegwerp camera cadeau om 'orbs' mee vast te leggen en tot slot loop je in het donker een rondje door het Ripleys museum, wat dan al een paar uur is gesloten voor andere gasten. Ik vond het niet de beste ghost tour, maar wel erg vermakelijk en ik heb destijds een aantal vreemde dingen gefotografeerd. Anyways, St. Augustine is erg gezellig, dus jullie vermaken je wel. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En de cops... zagen ze er nog een beetje smakelijk uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha Jenn, je verwoordt precies wat ik dacht.. Eentje wel (al wat ouder en stoer) en die ander was nog zo'n broekie (hij kletste ook het meest over al die wapens op zijn laptop...)
    Dank voor de tips!! Ik denk dat zoonlief dat wel leuk vind om te te doen. En ik ook natuurlijk!
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen