zondag 22 augustus 2010

Dag 18: 21 augustus Blue Ridge Parkway

Vanochtend op tijd opgestaan om via de Blueridge Prkwy naar de Smokies te rijden. Omda dit onze laatste volle dag in de bergen was, vonden we dat we optimaal van het uitzicht moesten genieten en hoe kon dit beter dan op deze toeristische route!
Maar de weergoden waren dit niet met ons eens. We zaten er nog maar net op toen het begon te regenen. De bergen lagen compleet verscholen in een wolkendek waardoor het enorm mistig was. Ik zag om precies te zijn net de gele strepen op de weg, ongeveer twee meter zicht en dan was er niets. Om het allemaal nog spannender te maken, gingen we royaal omhoog de berg op en moesten we door donkere tunnels zonder verlichting, behalve reflectoren. Het is een heel apart gezicht als je in een tunnel rijdt en het einde komt in zicht maar het is supermistig. Dan lijkt het net of je de hemel inrijdt (of in dit geval, meer de hel). Om het geheel tot een tour of terror te maken, moest ik ook nog eens enorm plassen. We konden nergens veilig stoppen want ik zag dus nul komma niks en er zat niets anders op dan gewoon door te rijden...
Gelukkig zag ik ergens vaag een bordje opdoemen met Pisgah huppeldepup nog iets en een pictogram van een restroom erop. Voorzichtig afgeslagen, bleek dat we te voet verder moesten richting de toiletten. Het regende, we liepen moederziel alleen door de mist en mijn blaas klapte zowat uit elkaar. Net toen ik besloten had dat ik op hoop van zegen maar in de bosjes moest duiken, vonden we de wc's. Mathijs moest mee, ik was veel te bang dat hij in de mist door een hongerige beer verslonden werd. Gelukkig voelde ik me daarna veel beter en vervolgden we onze rondrit tot de eerstvolgende afslag. Toen we wat lager kwamen, trok de mist ook weg maar het regende nog steeds pijpenstelen. We hebben wel nog een mooie waterval bekeken maar verder was het voornamelijk zorgen dat we op de weg bleven, niet wegspoelden en vooral geen aquaplaning veroorzaakten. Niet echt wat ik me had voorgesteld van deze dag. Uiteindelijk zijn we bij een tankstation gestopt en hebben daar nog een overheerlijke hamburger naar binnen gewerkt. Echt lekker, dat maakte weer veel goed. Mathijs had ook nog cocos M&M's uitgeprobeerd en al snoepend zijn we weer veilig terug in Asheville gekomen.
Om toch nog wat van de avond te maken, na deze letterlijk in het water gevallen dag, zijn we naar de movies geweest. Vampires Suck draaide, die wilde Mathijs graag zien. De bioscoop lag in een supertrendy net gebouwd deel van de stad, met allemaal fancy restaurants en een megabioscoop met tig zalen. Nadat we kaartjes hadden, zijn we eerst nog bij de Italiaan fettucini alfredo gaan eten en toen waren we nog net op tijd voor de film. Was wel grappig, de zaal zat voornamelijk vol met tienermeiden. De film was heel leuk, supermelig dat wel, maar daar houden wij wel van.
Terug in het hotel zijn we op tijd gaan slapen want morgen gaan we terug naar Atlanta.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten