maandag 16 augustus 2010

Dag 13: 16 augustus 2010 Orlando naar St. Augustine

Vanochtend werd ik pas om 8 uur wakker.. dat krijg je van al die achtbaanritjes. Na alles ingepakt te hebben, checkten we uit en gingen nog een keer naar ons favoriete ontbijtrestaurant (de kilo's vliegen er inmiddels aan, nog even en ik lijk sprekend op "wiens naam niet genoemd mag worden" ).
Na het ontbijt zijn we naar de Florida Mall gereden. Ik had Mathijs beloofd dat hij wat van Star Wars Lego mocht kopen omdat dit hier toch echt wel goedkoper is dan in Nederland. Er zou een Toys R Us bij de mall zijn dus dat kwam goed uit. Want ik wilde nog wat shoppen voor mezelf, een korte broek is met dit warme weer geen overbodige luxe en ik wil ook niet elke avond in het washok van een hotel rondhangen. Na een hele speurtocht uiteindelijk geslaagd bij H&M, of all places. Had ik dus net zo goed in Geleen kunnen blijven. De Toys was wat lastiger te vinden, uiteindelijk wel gevonden en Mathijs helemaal gelukkig met zijn nieuwste collectie lego - volgens hem in NL niet eens te krijgen. Tja, dat kan ik van mijn nieuwe pair of shorts dus niet zeggen.
Na deze shopochtend zijn we op weg gegaan naar St. Augustine. Onderweg regende het zo hard dat ik soms geen hand voor ogen zag. Gelukkig hadden we het weekend dat we Disney deden niet dit weer. Onderweg zijn we nog gestopt in een schattig stadje, ik dacht dat het Deland heette. Zoeken we nog even op.. Daar hebben we een pepperoni pizza gegeten en gepind. Dat laatste was wel humoristisch, we gingen namelijk te voet door de drive-thru. Ach, het was in ieder geval overdekt, zodat we niet natgeregend werden bij de pinautomaat. Ons hotel in St. Augustine is het Holiday Inn Historic District. Een redelijk net hotel, de kamer is in orde maar 'in de hoekjes liggen de koekjes' - niet helemaal naar mijn standaard gepoetst dus. Omdat het alweer best laat was, zijn we met de auto een beetje gaan toeren door de buurt. Uiteindelijk kwamen we uit bij het Lighthouse Museum waar we naar binnen zijn gegaan. Het was een mooi museum en de vuurtoren was echt de moeite waard. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik niet tot de bovenste verdieping durfde..Mathijs wel! In het winkeltje heb ik nog een petje voor Mathijs gekocht en toen zijn we teruggereden richting het centrum. Echter, bij de brug stond een agent (jaah, weer geluk) die ons de andere kant op stuurde. We moesten een stuk omrijden en uiteindelijk zijn we bij TGI Fridays gaan eten omdat we dit onderweg tegenkwamen. Ik had hele goede herinneringen aan deze keten maar helaas was dit restaurant niet wat ik ervan had gehoopt. Onze serveerster was volgens mij pas begonnen, chagarijnig of zwaar aan de PMS - niet echt representatief voor Amerikaanse begrippen. Het eten was ook niet zo goed, beetje een domper dus.
Uiteindelijk terug naar het hotel gereden om een beetje bij te komen van alle drukte het afgelopen weekend. En toen ging het brandalarm af!! Gelukkig bleek er niets aan de hand maar het was toch wel even sensationeel. Helaas geen brandweermannen die ons heldhaftig uit het hotel moesten dragen - ik heb nog zeker drie uur buiten staan wachten of ze nog kwamen maar niets! Nee, gelukkig was er niet echt brand.
Van de ghosttour is niets meer gekomen, we waren gewoon te moe om nog veel te ondernemen vandaag. Morgen gaan we naar de swamp.

1 opmerking:

  1. Gelukkig maar dat er niet echt brand was! Maar aan de andere kant was het ook wel heel spannend geweest als er ineens allemaal lekkere firefighters om je heen hadden gestaan!

    BeantwoordenVerwijderen